Kako premagati luknje, korenine in ovinke na skiroju brez polomljenih zob


5 minut branja

Včasih je dovolj le nekaj metrov in vožnja se spremeni. Od gladkega asfalta do tlakovcev, od gotovosti do negotovosti. Kaj pa, če ne želiš upočasniti vožnje, a hkrati ne želiš pasti?

Luknje, korenine, tlakovci, ovinki. Dovolj je trenutek nepazljivosti in vožnja se lahko spremeni v boj za ravnotežje. Pokazali ti bomo, kako z lahkoto premagati neravnine – brez padcev, brez stresa in z nasmehom.

Yedoo skiroji

Nauči se brati teren

Vožnja s skirojem ni odvisna samo od moči v nogah, ampak tudi od oči. Tisti, ki znajo brati teren, si bodo prihranili veliko težav. Kamenje, razpoke, korenine ali gramoz – vsaka sprememba površine vpliva na obnašanje skiroja. Zato je ključnega pomena, kaj imaš pod seboj.

Skuterji z ožjimi in gladkimi pnevmatikami (običajno cestni modeli) na asfaltu letijo kot raketa. Toda dovolj je le kamenček ali luknja, in že začne poskakovati.

Po drugi strani pa imajo širše pnevmatike, ki so pogostejše pri terenskih ali bolj vsestranskih skirojih, boljši oprijem in lahko absorbirajo udarce. Odlično se obnesejo na podeželju ali na razbitih cestah.

Enako pomembna pa je tudi višina deske nad tlemi – t. i. oddaljenost od tal. Morda o tem nikoli nisi razmišljal, a ima večji vpliv, kot si misliš.

  • Nižja oddaljenost od tal (okoli 3 cm, značilna za mestne in cestne skiroje) je primerna za gladek asfalt. Stopalo ni treba spuščati tako nizko, zato je odriv učinkovitejši in manj naporen. A ko pride do luknje ali robnika, se lahko zlahka opraskaš.
  • Višja oddaljenost od tal (približno 5 cm ali več, značilna za skiroje za daljše razdalje) ti pomaga premagovati kamne, korenine in neravnine brez zatikanja. Po drugi strani pa se bolj utrudiš, saj odriv z višje pozicije pomeni globlje počepanje in več dela za stegenske mišice.

Prava izbira? Odvisno je od tega, kje voziš in kaj ti bolj ustreza: hitrost in gladkost v mestu ali zanesljivost in udobje na terenu.

Yedoo skiroji

Kako v ovinke

Na vogalih se najpogosteje izgubi ravnotežje. A hkrati tudi priložnost, da jih odlično izkoristiš. Ključ je pravočasno zaviranje in ohranjanje težišča tam, kjer ga potrebuješ.

Preden zapelješ v ovinek, upočasni. In zaviraj z občutkom – predvsem z prednjo zavoro. Zadnja je bolj za nežne popravke. Če pretiravaš z zadnjo, lahko zadnje kolo hitro zdrsne. Tega ne želiš na tlakovcih ali gramozu.

Če imaš skiro z nizko desko ali posebnim poševnim robom (na primer nekateri modeli Yedoo Alloy), lahko ovinek odpelješ hitreje in z večjim nagibom. A kljub temu bodi pripravljen ravnotežje popravljati z nogami.

  • Pri zavijanju v levo: desna noga na deski, leva prosto za ohranjanje ravnotežja
  • Pri zavijanju v desno: levo na skiroju, desno na tleh

Premagovanje ovir in neenakosti

Manjše luknje, razpoke v asfaltu ali kamenje skiro običajno lahko obvladuje. Vendar se moraš znati nanje odzvati. Tukaj so tri osnovna pravila, ki ti bodo pomagala ostati na nogah:

Premakni težo nazaj

Ko naletiš na korenino ali robnik, se rahlo nagni nazaj, kot da bi hotel sedeti na zadnjem kolesu. Tako razbremeniš sprednji del in zmanjšaš tveganje, da bi se zataknilo.

Upočasni pred oviro

Hitrost je odlična, dokler te nekaj ne spravi iz ravnotežja. Ko zagledaš grbino, upočasni in se pripravi. Pri počasnejši vožnji imaš skiro bolj pod nadzorom.

Raje skoči dol, kot da padeš

Če nisi prepričan, da ti bo uspelo, raje skoči s skiroja in oviro obij. Dodatna sekunda je boljša kot udarjeno koleno ali upognjeno platišče.

Yedoo skiroji

Kako povečati oddaljenost deske od tal

Če večinoma voziš po gozdnih poteh, makadamu ali kolovozih, lahko skiro prilagodiš tako, da bo še bolje kos terenu. Dovolj je, da ji dvigneš trebuh za nekaj centimetrov – torej povečaš oddaljenost od tal.

Kako se tega lotiti?

  • Pnevmatike zamenjaj s terenskimi pnevmatikami – višji profil samodejno doda nekaj dodatnih milimetrov.
  • Prestavi zadnje kolo v spodnji položaj na okvirju – nekater skiroji (na primer od Yedoo) to omogočajo. Poglej, ali imaš na zadnji vilici dve mesti za pritrditev osi.

Višja oddaljenost od tal ti pomaga premagovati luknje, korenine ali kolesnice brez drgnjenja ob tla. Le upoštevaj, da bo odriv malce zahtevnejši – pri vsakem koraku boš moral bolj v počep. Toda tvoja stopala se bodo navadila.

Mirna vožnja – pravilna tehnika in sproščenost

Ko voziš čez neravnine, ne bodi tog kot deska. Ostani sproščen, kolena naj bodo rahlo pokrčena, komolci pa gibčni. Skiro lahko tako pod tabo dela, ne da bi izgubil stik s podlago.

Napeto telo zmanjšuje tvojo sposobnost odzivanja. Namesto elegantnega prečkanja boš postal zibajoča se lutka. Osredotoči se na gladkost vožnje. Pred oviro začuti teren, porazdeli težo glede na razmere in pusti krmilu nekaj svobode. Kot bi se spuščal po valu – brez krčev, samo občutek in ritem.

Zaključek

Neravnine in ovire niso težava, če veš, kako jih premagati. Nauči se brati teren, upočasni tam, kjer je treba, in prilagodi si skiro glede na to, kje najpogosteje voziš.

Kaj lahko iz tega sklepaš?

  • Široke pnevmatike in večja oddaljenost od tal pomagajo na terenu
  • Ravnotežje in prava noga v ovinku sta osnova
  • Če nisi prepričan, raje skoči

Skiro zmore več, kot si misliš. Dovolj je, da ji malo pomagaš in vožnja bo gladka kot po maslu.


Starejši članki

  • Sladkorji in ogljikovi hidrati: Kaj je kaj in zakaj jih potrebuješ?

    Sladkorji in ogljikovi hidrati: Kaj je kaj in zakaj jih potrebuješ?

  • RECENZIJA: CCM JetSpeed FT8 Pro – hokejska palica za vsako zabavo

    RECENZIJA: CCM JetSpeed FT8 Pro – hokejska palica za vsako zabavo

  • Kako premagati luknje, korenine in ovinke na skiroju brez polomljenih zob

    Kako premagati luknje, korenine in ovinke na skiroju brez polomljenih zob

  • RECENZIJA: Salomon Aero Glide 3 – malce drugačni trening copati

    RECENZIJA: Salomon Aero Glide 3 – malce drugačni trening copati

  • Kako igrati volej v padlu – nasveti za tehniko, taktiko in odziv na hitre žogice

    Kako igrati volej v padlu – nasveti za tehniko, taktiko in odziv na hitre žogice

  • RECENZIJA: Teniški loparji Yonex EZONE 2025 – žamet in moč, ki odpuščata napake

    RECENZIJA: Teniški loparji Yonex EZONE 2025 – žamet in moč, ki odpuščata napake

  • Avokado: Iz česa je sestavljen in zakaj ga vključiti v prehrano?

    Avokado: Iz česa je sestavljen in zakaj ga vključiti v prehrano?

  • RECENZIJA: Hokejska palica CCM VIZION – več nadzora v roki, več hitrosti na ledu

    RECENZIJA: Hokejska palica CCM VIZION – več nadzora v roki, več hitrosti na ledu

  • Vse o kreatinu: Kaj je to, kako ga jemati in kakšna so tveganja?

    Vse o kreatinu: Kaj je to, kako ga jemati in kakšna so tveganja?

  • Kateri čevlji so primerni za skiro? Izbira, na kateri je pomembno več, kot si misliš

    Kateri čevlji so primerni za skiro? Izbira, na kateri je pomembno več, kot si misliš

  • RECENZIJA: Inov-8 Trailtalon Speed – lahke in hitre teniske za tehničen teren

    RECENZIJA: Inov-8 Trailtalon Speed – lahke in hitre teniske za tehničen teren

  • Kako biti pravi mojster sklec: Vrste sklec in kako jih izvajati

    Kako biti pravi mojster sklec: Vrste sklec in kako jih izvajati

  • Telovadnica in padel: Kaj je treba vaditi, da boš boljši na igrišču

    Telovadnica in padel: Kaj je treba vaditi, da boš boljši na igrišču

  • Kako raste mišica? Tole moraš vedeti, preden začneš telovaditi

    Kako raste mišica? Tole moraš vedeti, preden začneš telovaditi

  • RECENZIJA: Tenis loparji Head Radical 2025 – natančni loparji, ki ti ničesar ne podarijo

    RECENZIJA: Tenis loparji Head Radical 2025 – natančni loparji, ki ti ničesar ne podarijo